Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2011 17:18 - Един рожден ден на Стоянка Мутафова, за който ще разказвам на внуците
Автор: siringa Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5699 Коментари: 8 Гласове:
11

Последна промяна: 14.04.2015 08:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Ето, това е снимка от приключението, за което искам да разкажа: 

image

Присъствах на рожденния ден на самата Стоянка Мутафова. Нещо повече- тази вечер тя всеотдайно игра за мен и цялата пловдивска публика в залата на Военния клуб почти два часа: смя се, плака, крещя и танцува  в английската комедия "Мама- веселата вдовица" на Джон Мортимър и Брайън Кук. Още веднъж се убедих, че не е в мен причината да не  харесвам повечето театрални постановки, на които съм ходила в последните години. Истинският актьор успява да прикове вниманието ти, да развие образа който пресъздава, да те води деликатно и смело през действието на пиесата, да те увлича, изненадва и затрогва така, че да забравиш за притъмнелия салон и стотиците хора насядали наоколо. Ето това Стоянка Мутафова го умее и което е по-важното, успява да го прави майсторски независимо от възрастта, наречена достолепна.
Овациите бяха заслужени, много и спонтанни,по време на цялото представление. А тя се покланяше, танцувайки според мен фокстрот, или нещо подобно ,напред- назад за удоволствие на всички нас. Докато в един момент не направи, според мен, коронния си номер- спъна се и падна напред по очи. Цялата зала ахна, другите актьори се втурнаха презглава да вдигнат "старата" актриса, а тя леко ги отстрани, стана, миг покой и отново затанцува все едно нищо не е било за всеобща радост и възхита. После се обърна към организаторите и каза че ще им скъса ушите, задето са сложили този килим, който закача токчетата и.
Дойде моментът за автографи. Аз имах важна мисия- да предам букет от името на българите в Бразилия, нейни ревностни почитатели. Вълнувах се двойно, заради срещата с нея и мен, а също и заради виртуалната среща с тях, която трябваше да се опитам да осъществя. Чакайки още на предългата опашка чухме как тя води разговор по телефона с хора, които я поздравяват за празника. Един стегнат, шлифован глас, без грам старческа немощ, любезен и в същото време делови. Когато влязох в стаята и застанах пред нея всяко притеснение изчезна- пред мен стоеше самата госпожа Непосредственост. Това не беше първата ми среща с нея. През 80-те години на миналия век Стоянка Мутафова правеше нееднократно дълги гастроли в ямболския театър "Невена Коканова"  и доста често се засичахме ту в централната книжарница, ту в общинския стол където се хранех, освен срещите на сцената. Тази жена обаче имаше много малко общо с пищната столична актриса от моята младост. Тази тук беше крехка като китайска статуетка, затрогващо уязвима на вид, по-красива отколкото я помня и наистина, не си въобразявам, излъчваща светлина, която струи от цялата и фигура ,и най-вече от очите и- очи на жена, която е мноооого далече от 89-те години, които се налага да приеме като факт за себе си.
Приседнах в краката и и заобяснявах коя съм и какво нося. Госпожа 
 
"Стихийно бедствие"  се трогна и развълнува от неочаквания жест. Попита:"Ама наистина ли?!От българите, от Бразилия?!" В колоната чакащи за автограф също телеграфно се предаде:"Букет от Бразилия! Ама от Дилма Русев ли? Не, от българите там..." Стоянка Мутафова два пъти повтори:" Благодарете им от мое име, кажете, че съм трогната и ги поздравете специално!"  Докато пишеше автографа забелязах, че го прави без участие зрението си, знаех, че е много зле с очите, но се справияше доста добре. Поднеси ни кутия с бонбони за да се почерпим. На излизане срещнах завистливите погледи на останалите от опашката в студения коридор, които стоически чакаха. Навън ме грабна лютия студ на сивата февруарска вечер. Но аз си носех една скрита вътрешна топлина, която ме обгръщаше като топъл кожух  , топлина която има способноста да сгрява задълго  изстиналите ни от безстрастие и обезвереност жалки сърца. Докога? Може би до следващата среща с истинското изкуство, може би до следващия 02.02.2012 година, когато Стояна отново ще ни изправи на крака и ще ни напомни, че животът ни трябва да има и други измерения... Аплодисменти!!!












Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. natali60 - Браво, Кате,
03.02.2011 17:29
за вълнуващия разказ! И аз бях с теб мислено на тази среща.
Да ни е жива и здрава - прекрасна актриса!
цитирай
2. siringa - Натали,
03.02.2011 17:32
Беше толкова вълнуващо за мен, че не се стърпях да го опиша! Дано продължава да остарява все така достойно тази лудетина! Благодаря за съпреживяването!
цитирай
3. mmmmmmmmm - Prekrasna emocia
03.03.2011 21:20
Nezabravim spomen!:)
Pozdravi:))
цитирай
4. siringa - Наистина беше прекрасна. На фона на сивотата, която ни залива отвсякъде. Дай Боже повече такива емоции всекиму! На теб също!
05.03.2011 00:01
mmmmmmmmm написа:
Nezabravim spomen!:)
Pozdravi:))

цитирай
5. krankar - благородно ти завиждам, Кате...
23.04.2011 21:25
..на фона на духовната пустота, която обгръща живота на много хора, обхванати от дивия материализам и прагматизъм, ти си станала собственик на едно безценно духовно преживяване. Снимката от това приключение ме кара да ти завиждам, че си се докоснала до Стояна...Поздравления за преживяното и описаното в постинга..
цитирай
6. siringa - Така е, krankar, аз съм зрител за завиждане. Но смятам, че духовните преживявания са навсякъде около нас, стига да имаме сетива за тях и желание да ги прегърнем
15.05.2011 01:39
krankar написа:
..на фона на духовната пустота, която обгръща живота на много хора, обхванати от дивия материализам и прагматизъм, ти си станала собственик на едно безценно духовно преживяване. Снимката от това приключение ме кара да ти завиждам, че си се докоснала до Стояна...Поздравления за преживяното и описаното в постинга..

цитирай
7. анонимен - backlinks service
16.08.2011 02:23
Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally - taking time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I procrastinate alot and by no means seem to get something done.
цитирай
8. анонимен - Xrumer service - we publish your custom post up to 100K forums worldwide
01.02.2012 00:56
Best backlinks and website traffic service - we post your custom post up to 100'000 forums worldwide price starting only from $29 Get incredible web traffic using superb backlink service today. We can post your custom message up to 100’000 forums worldwide, get insane amount of backlinks and incredible targeted web traffic in very short time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: siringa
Категория: Лични дневници
Прочетен: 78915
Постинги: 18
Коментари: 74
Гласове: 368
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930